Nygårda julmust

Dagens test blir Nygårda julmust. Ekfat och rom är det som skall analyseras. 
Båda är precis så skummande omöjliga att hälla upp i glaset som det ska vara med must. Jag svär tyst för mig själv när jag i panik springer efter trasan, hur kan man glömma skummet första gången varje år? 
Ekfat är först ut och smakar som en klassisk julmust skall vara, fyllig, smått rökig o äckligt söt. 
Romvarianten överraskar! Den smakar mindre söt men fortfarande fyllig och med ett tydligt spetsat rominslag. Nu är jag ingen julmustfantast men denna tror jag att jag skall bjuda tomten på. Kanske får man då en extra julklapp? Aha nu kanske du undrar vad jag önskar mig? Det ämnet återkommer jag till närmare jul! 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kryddning.blogg.se

Vad vore livet utan salt och peppar?

RSS 2.0